december 05, 2005

Pak de trein...

...en het wordt een trein-bus combi.
Dat er vertragingen zijn, werkzaamheden aan het spoor, ontsporingen, het wordt zo summier gecommuniceerd naar de reizigers.
Neem zondag 4 december. Volle trein van Groningen naar Den Haag & Rotterdam, blijkt dat de trein na Utrecht CS niet verder gaat. "U kunt op het jaarbeursplein overstappen in een gereedstaande bus" wordt er omgeroepen. Reizigers voor Den Haag moesten al eerder in Amersfoort overstappen op de trein naar Schiphol.

Voordat ik vertrok heb ik op internet nog even gechecked of er geen vertragingen waren. Niks gezien over de werkzaamheden aan het spoor tussen Utrecht en Gouda.
Om de informatie verstrekking te verbeteren moeten we vooral niks zeggen. Achter de schermen wordt er gewerkt aan een beter spoor.

Op de vraag van de conducteur om mijn vervoersbewijs, antwoordde ik dat mijn kaartje de bus had genomen en er iets langer over deed. Gelaten accepteerde hij de uitleg om verder te gaan met de controle. Na de ronde door de coupé informeerde hij of mijn vervoersbewijs al was gearriveerd. Dat was hij, een perfecte aansluiting ook tussen die bus en de trein. Het zou alleen beter gecommuniceerd moeten worden.

Geen opmerkingen: