oktober 31, 2009

OR en Theo van Gogh

Zo de eerste OR-vergadering is geweest. 2 uur praten om niks. Veel wol weinig stof. Om de hete brij draaien. Past wel bij mij. ;( Tevens kan ik me opwinden. Moet m'n kruit niet gelijk gaan gebruiken. Wachten tot de vijand in schootsafstand is.
Er werd gezegd dat de relatie met de directeur in het begin moeilijk was. Nu zit er verbetering in.

Ik heb de bedrijfsveiligheid aan de orde gesteld en kreeg min of meer te horen dat de BHV daarover gaat. Ik heb de risico's van Socrates ter sprake gebracht. Nee, daar weet de OR niks van. Dat wordt een agendapunt voor de volgende vergadering.


Het is ook alweer 5 jaar geleden dat TvG werd bruut werd vermoord in Amsterdam. Weinig op te zeggen. Het is gebeurd en de dader zit levenslang vast. De media geeft het wel enige aandacht, maar de familie wil geen openbare herdenking. Groot gelijk.
Ik lees dat onder jongeren het wantrouwen naar moslims toeneemt. Dat krijg je met die Wilders en stigmatisering. Tegelijkertijd hebben de moslims de stigmatisering in eigen hand. Ze voelen zich direct aangevallen als je kritiek hebt. Maar ze komen uit een andere cultuur en kunnen, net zo als heel veel oorspronkelijke Hollanders, niet met kritiek omgaan of gaan er juist anders mee om.

Geen opmerkingen: