oktober 24, 2010

Grappen

Grappen over God mogen niet. Dit las ik in een boek van Fernando Savater. In iedergeval las ik deze regel, maar in welke context weet ik niet. Je zou kunnen zeggen dat het een verbod is. Het kan ook een stelling zijn.
Het zou kunnen dat je grappen mag maken over God. Zeker door een ongelovige.

Deze grap bedacht ik:
"Wilders komt met zijn gezin in de showroom van een garage om zich te oriënteren op een nieuwe gezinsauto. De autoverkoper komt naar hem toe en vraagt of hij ergens mee van dienst kan zijn. Zegt Wilders, nou wij lusten wel een kopje thee. De autoverkoper kijkt vreemd op van dat verzoek, maar is de beroerdste niet.
Terwijl hij thee haalt, loopt het gezin door de showroom. Onder het kopje thee vertelt Geert dat hij een een grote auto nodig heeft voor zijn gezin van 4 personen en mogelijk zijn werk. De verkoper kijkt hem aan en vraagt of de heer Wilders iets op het oog heeft.
Ja zegt hij, ik wel. U ook?
Zeker, zegt de verkoper, in de showroom staat een mooie mercedes. Een zee van ruimte.
Grapjas, zegt de man, zie ik eruit als een Marokkaan of als een Turk? Ik dacht het niet!
Waar ik aan dacht is de occasion die u buiten heeft staan. Die transporter die komt in de buurt qua grootte.
Maar meneer Wilders, zegt de verkoper, u zei net dat de auto voor u en uw gezin is en eventueel ook uw werk.
Jawel, zegt Geert Wilders, maar God is groot."

Geen opmerkingen: