januari 20, 2011

VWA

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) houdt de kwaliteit van het voedsel dat in de schappen ligt in de gaten en controleert ook de op de productie van voedsel. De missie. Zo heeft deze Autoriteit in de provincie Groningen bij een boer 70 dode koeien en een stel verwaarloosde dieren ontdekt. Deze boer werd al in de gaten gehouden. 't Is ongelofelijk hoe dit tussen de controles door kan glippen. Het is trouwens ook smakelijk eten, want wat zal die boer zoal geproduceerd hebben? Soms als ik m'n macaroni met runvlees eet bijt ik op een stukje bot. Van een koe van die boer? Een uitgemergeld karkas, een ouwe vleeskoe voor in de gehakt. Afgeschreven voor de melkproductie.

Over melk gesproken. Ik wilde in m'n Appie Heijn melkproducten kopen. Pak ik een yoghurt met uiterste verkoopdatum 18-1. Naast me staat een vakkenvuller. Zeg ik tegen hem hier moet je kijken 18-1. 't Is toch 20-1? Ja jochie, vakken vullen is ook een beroep.
Dit is een taak voor de winkelier om dit in de gaten te houden en een controletaak van de VWA.

Geen opmerkingen: